Det finns idag 704 skivor recenserade på hemsidan.

Artist: Johnny Horton
 Titel: The Legend
 Skivbolag: Sony

Johnny Horton är en country artist som kanske är lite bortglömd. Han föddes 1925 och dog 1960 i en bilolycka. Några av hans mer kända låtar är bl.a. "One Woman Man", The Battle Of New Orleans" och "North To Alaska". Givetvis så är dessa med på denna skiva som är en Greatest Hits skiva från 1987. Andra bra låtar på denna skiva är: "All For The Love Of A Girl", "When It´s Springtime In Alaska" och "I´m Ready If You´re Willing". Tyvärr så finns det bara 10 låtar på denna skiva, men det finns andra Greatest Hits skivor med Herr Horton som i så fall är bättre att köpa än denna. Det tyska skivbolaget Bear-Family har dessutom släppt 2 CD boxar med Johnny, där finns det mesta av vad han spelat in. Detta är klassisk country!

Publicerad: 2001-09-06

Artist: Ernie Ashworth
 Titel: The Early Years Collector´s Edition
 Skivbolag: Hill Topper Nusic Group

Ernie har varit medlem i Grand Ole Opry sen tidigt 1960-tal, då hans stora hit "Talk Back Trembling Lips" var nyutgiven. Den är för övrigt med på denna skiva. Ernie som passerat de 70, turnerar fortfarande flitigt och uppträder än på Grand Ole Opry. Här har han samlat ihop 30 låtar från början av sin karriär. Bl.a. så finns hans allra första skivinspelning för Dot rec. från 1955. Dessutom så finns det några singlar som släpptes på MGM resp. Decca rec. avslutningsvis så är det 12 låtar från hans första Hickory Lp. De bästa låtarna, i mitt tycke, är: "You Can´t Pick A Rose In December", "Too Many Times", "The DJ Cried", "The Nearest Thing To Heaven (Is You)", "Night Time Is Cry Time", "I Take The Chance", "Life Of The Party", "Crazy Me, Foolish You" och "That´s How Much I Care". Gillar ni den mer traditionella countryn eller 50-tals country så är detta något för er! Skivan har även många fina kort med Ernie genom åren. Denna skiva kan vara svår att få tag på, men prova på Ernies hemsida: www.ernieashworth.com.

Publicerad: 2001-09-06